Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

  1. Om Northlight
  • Northlight.dk ejes af Postordergruppen i Göteborg AB (Org: 559408-0151)
  • Virksomheden er baseret i Gøteborg. Virksomhedens postadresse er Soldathemsgatan 6, 415 28 Gøteborg.
  • Ønsker du at komme i kontakt med os, så send en mail til info@northlight.dk med din sag og dine kontaktoplysninger, så hører vi fra dig snarest.
  1. Bestilling
  • Når du har gennemført din ordre, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
  • Hvis der er en fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail til info@northlight.dk
  1. Levering
  • Vores normale leveringstider er 3-5 dage. OPMÆRKSOMHED! Bestillinger afgivet i weekenden sendes tidligst den efterfølgende mandag.
  • Hvis produktet ikke er på lager i vores svenske stormagasin, sendes dit produkt fra vores udenlandske lager med 6-12 dages sporbar forsendelse.
  • Hvis der skulle opstå forsinkelser i leveringen (uden at vi har givet dig besked om en længere leveringstid), skal du kontakte os på e-mailadresse: info@northlight.dk
  1. Priser
  • Alle priser i butikken er angivet i DKK og alle priser er inklusiv 25% moms.
  • Vi forbeholder os ret til prisændringer forårsaget af prisændringer fra leverandøren, trykfejl i prislisten og unøjagtigheder i priser på grund af forkerte oplysninger og forbeholder os retten til at justere prisen.
  1. Fortrydelses- og returret
  • Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde en lovbestemt 14 dages fortrydelsesret, der gælder fra det tidspunkt, du har modtaget en vare, som du har bestilt. Vi har forlænget denne frist til 30 dage.
  • Forkert adresse: Hvis et produkt returneres til os på grund af en forkert adresse angivet af kunden, vil kunden blive opkrævet en returfragtomkostning på DKK 69.
  • Uafhentet pakke: Hvis en pakke ikke afhentes på posthuset og derfor returneres til os, vil kunden blive opkrævet en returfragtomkostning på DKK 135, hvis den sendes fra vores svenske lager, ved forsendelser fra vores udenlandske lager, vil der blive opkrævet et returfragtgebyr på DKK 165.
  • Genlevering af ordre: Hvis kunden ønsker, at vi sender ordren igen, efter at den er blevet returneret til os enten på grund af den forkerte adresse eller fordi den ikke er afhentet, kan vi gøre dette mod en merpris på 69 DKK.

    Det er vigtigt nøje at kontrollere, at den adresse, der er angivet ved bestilling, er korrekt. Vi opfordrer også alle vores kunder til at hente deres pakker til tiden for at undgå unødvendige omkostninger.

    For yderligere information eller ved spørgsmål, tøv ikke med at kontakte os på info@northlight.dk

    5.1 Når du gør brug af din fortrydelsesret:
  • Du skal meddele, at du fortryder det. Beskeden skal sendes til os pa info@northlight.dk. I din besked skal dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer og hvilke varer returneringen gælder for tydeligt fremgå. Hvis returneringen godkendes, vil dette blive bekræftet i returmailen med returneringsinstruktioner.
  • Du skal returnere produkterne til os med det samme og senest inden for 30 dage efter fortrydelsesmeddelelsen.
  • Du er selv ansvarlig for returfragt, levering og stand af produkterne ved returnering, produkterne skal derfor sendes godt emballeret og i deres originale emballage.
  • Fra tilbagebetalingsbeløbet forbeholder vi os retten til at trække et beløb svarende til værdiforringelsen i forhold til produktets oprindelige værdi, hvis der er tale om et brugt eller beskadiget produkt.
  • Vi modtager ikke retur uden original emballage. Returnering uden original emballage vil blive sendt igen til en pris af DKK 69.

    5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke, hvis:
  • Produkter, der er blevet forseglet (forseglet) af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager, og hvor forseglingen (plomberingen) er blevet brudt af dig.
  • Produkter, der har karakter af forseglet lyd- eller billedoptagelse, og hvor forseglingen er brudt af dig.
  • Skræddersyet produkt, som er skræddersyet specielt til dig eller har et tydeligt personligt præg efter dine ønsker.
  • Tjenester, der er gennemført, og hvor du udtrykkeligt har givet samtykke til påbegyndelse af tjenesten uden fortrydelsesret.
  • Varer, der hurtigt kan forringes, for eksempel mad.
  • Løse antal aviser eller magasiner.

    For mere om den lovpligtige fortrydelsesret, se her .
  1. Krav og reklamationer
  • Vi inspicerer alle produkter, inden de sendes til dig. Skulle produktet stadig være beskadiget eller forkert afsendt, når det ankommer, forpligter vi os til, i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning, at udbedre fejlen uden beregning.
  • Du skal altid kontakte os for godkendelse, inden du returnerer en defekt vare.
  • Reklamation skal sendes umiddelbart efter, at manglen er opdaget.
  • Transportskader skal anmeldes til os med det samme, dog senest inden for 7 dage efter din ordre er afhentet.

    6.1 Hvordan går du videre med en klage?
  • Eventuelle fejl og mangler skal altid meddeles til info@northlight.dk hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.
  • Hvis vi ikke er i stand til at afhjælpe defekten eller levere et lignende produkt, refunderer vi dig for det defekte produkt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi er ansvarlige for returfragt i tilfælde af godkendte reklamationer.
  • Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved klager følger vi retningslinjer fra Det Almindelige Klagenævn, se arn.se.
  1. Ansvarsbegrænsning
  • Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet.
  • Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse forhold kan for eksempel være arbejdskonflikt, brand, krig, myndighedsbeslutning, nedsat eller ikke-eksisterende levering fra leverandøren.
  • Ydermere tages der intet ansvar for eventuelle ændringer i produkter/produktegenskaber, som er blevet ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.
  1. Produkt information
  • Vi tager forbehold for eventuelle typografiske fejl på denne hjemmeside og endeligt salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme en vis farveforskel afhængig af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at eksponere produkterne så korrekt som muligt.
  1. Information om cookies
  • Ifølge lov om elektronisk information skal besøgende på en hjemmeside af hensyn til privatlivets fred informeres om, at der bruges cookies. Oplysningerne i cookien kan bruges til at spore en brugers browsing. En cookie er en lille tekstfil, som den hjemmeside, du besøger, anmoder om at blive gemt på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Det er muligt at indstille din browser, så den automatisk afviser cookies. Mere information kan findes på den svenske post- og telestyrelsens hjemmeside.
  1. Personlig data
  • Ved at handle i Northlight accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personoplysninger. Vi beskytter dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger, end det er nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine data til tredjemand uden et juridisk grundlag.
  • Northlight er ansvarlig for behandlingen af ​​personoplysninger, som du har givet os som kunde. Dine personoplysninger behandles af os for at kunne håndtere din ordre og i de tilfælde, hvor du har efterspurgt nyhedsbreve eller kampagnetilbud - for at kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
  • Nedenstående information er en oversigt over, hvordan vi iflg databeskyttelsesforordningen (GDPR) opbevarer og behandler dine data.
  • 10.1 Hvad er personlige data?
    Personoplysninger er alle oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.
  • 10.2 Hvilke data gemmer vi?
    For at kunne håndtere din ordre og besvare spørgsmål i forbindelse med din ordre (kundeservice), gemmer vi dit for- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.
  • Dine data opbevares, så længe vi har et lovligt grundlag for at behandle dine data, for eksempel for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en retlig forpligtelse efter for eksempel bogføringsloven.
  • 10.3 Retsgrundlag
    I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at gennemføre aftalen med dig.
    Markedsføring, kampagner og lignende forsendelser foregår med dit samtykke.
  • 10.4 Hvilke oplysninger deles og til hvilket formål?
    10.4.1 Betalingsudbyder
  • Ved køb deles oplysninger med vores betalingsudbyder. Det der gemmes er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Vælger du at betale med faktura, gemmes personnummeret også hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod svindel.
    De betalingsudbydere (betalingstjenester), vi bruger, er: Klarna, Shopify-betalinger.
  • 10.4.2 Rederiet
    For at kunne levere dine ordrer og fuldføre vores kontrakt, skal vi dele specifikke oplysninger med fragtfirmaet. Det der deles med rederiet er fornavn, efternavn og adresseoplysninger til levering. E-mailadresse og/eller mobilnummer kan også deles med fragtfirmaet til meddelelse.
    De rederier vi samarbejder med er: Postnord, DHL.
  • 10.4.3 Nyhedsbrev
    Hvis du har valgt at tilmelde dig vores nyhedsbrev, vil dit fornavn, efternavn og e-mailadresse blive delt med vores nyhedsbrevudbyder. Dette for at kunne holde dig opdateret med information og tilbud til markedsføringsformål.
    Vi bruger til udsendelse af nyhedsbreve.
  • 10.5 Retten til adgang
    Du har ret til at modtage uddrag af alle oplysninger, som vi har om dig. Uddrag leveres elektronisk i et læsbart format.
  • 10.6 Ret til berigtigelse
    Du har ret til at bede os om at opdatere forkerte oplysninger eller supplere oplysninger, der er ufuldstændige.
  • 10.7 Retten til at blive glemt
    Du kan til enhver tid anmode om, at de data, der vedrører dig, slettes. Der er få undtagelser fra retten til sletning, som hvis den skal beholdes, fordi vi skal opfylde en juridisk forpligtelse (f.eks. ifølge bogføringsloven).
  • 10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
    Northlight er ansvarlig for opbevaring og behandling af personoplysninger i netbutikken og sikrer, at reglerne følges.
  • 10.9 Hvordan vi beskytter dine personlige data
    Vi bruger industristandarder såsom SSL/TLS og envejs-hash-algoritmer til at opbevare, behandle og kommunikere følsomme oplysninger såsom personlige data og adgangskoder på en sikker måde.
  1. Ændringer af de generelle vilkår og betingelser
  • Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vilkår og betingelser til enhver tid. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår og betingelser anses for accepteret i forbindelse med bestillinger eller besøg på hjemmesiden.
  1. Tvist og lovvalg
  • I tilfælde af at en tvist ikke kan løses efter aftale med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde kontakte Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. For beboere i et andet EU-land end Sverige kan du indgive en klage online via Europa-Kommissionens platform for mægling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • I tilfælde af en tvist følger vi beslutningen fra ARN eller det tilsvarende tvistbilæggelsesorgan.
  • Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af ​​disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov.